Healthy Hybrid Habits

Hybride werken is de toekomst

In veel bedrijven maakt permanent thuiswerk stilaan plaats voor een geleidelijke terugkeer naar kantoor. Uiteindelijk evolueren we naar een hybride vorm. We gaan niet zomaar oude gewoonten terug opnemen, maar wel onze manier van werken opnieuw uitvinden: met de juiste mix van werken op kantoor en werken van thuis en alles wat erbij komt kijken. En dat wordt de grote uitdaging de komende maanden!

Voor bedrijven betekent dit dat zij een duidelijk en coherent HR-beleid rond hybride werken moeten voeren. Werknemers moeten nieuwe gewoonten aannemen om zich aan te passen aan deze nieuwe omstandigheden.

 

Bereid uw medewerkers voor op hybride werken met het programma Healthy Hybrid Habits

Het concept van hybride werken is intussen algemeen bekend, maar de (beste) manier om het binnen het bedrijf te implementeren – en vooral werknemers in dit proces te ondersteunen – is voor velen nog onduidelijk.

Daarom hebben we 'Healthy Hybrid Habits' ontwikkeld, een begeleidingsprogramma van 5 workshops voor een optimale overgang naar hybride werken. Zo halen uw medewerkers er het beste uit, zowel op het werk als thuis.

Geef uw medewerkers de controle over hun overgang naar hybride werken met een programma dat alle dimensies van welzijn omvat.

Geniet van het lanceringsaanbod tot 15 december.

 

Waarom kiezen voor Healthy Hybrid Habits?

  • Uw medewerkers voelen zich ondersteund en ze krijgen begeleiding bij de overgang naar deze nieuwe manier van werken. De voldoening is groter en ze presteren beter, zowel op kantoor als thuis.
  • De workshops worden gegeven door experts op dit gebied.
  • De inhoud is bepalend voor de vorm: het hele programma kan zowel online als fysiek worden gevolgd, afhankelijk van de voorkeuren van uw bedrijf.
  • Het team van AG Health Partner zorgt voor alles (activatie, hosting van de onlineworkshop, communicatie, …) zodat u zich kan concentreren op uw core business: de medewerkers.

 

Programma in een notendop

Healthy Hybrid Habits bestaat uit vijf workshops die live of online gevolgd kunnen worden. Elke workshop gaat over een ander facet van hybride werken:

Workshop 1: Stap in het hybride avontuur

Begin bij het begin: wat is hybride werken? Met welke dimensies van productiviteit moet rekening worden gehouden? Hoe kan in deze context het best worden samengewerkt?

Workshop 2: Blijf trouw aan jezelf

Hoe haalt u het beste uit het virtuele, zonder duurzame connecties met uzelf en anderen in gevaar te brengen? Geen twijfel mogelijk, authenticiteit is de sleutel!

Workshop 3: Ga voor meer focus

Thuis op net dezelfde manier werken als op kantoor, is niet de beste methode. Deze workshop toont aan hoe ons brein werkt en geeft vervolgens een heleboel tools om concentratie, zelfdiscipline en productiviteit tijdens telewerk een boost te geven.

Workshop 4: Kies voor groei en verruim je horizon

Elke crisis kan een katalysator zijn voor een positieve transformatie, als ze op de juiste manier wordt benaderd. Hoe gewoonten creëren die deze dynamiek bevorderen? Deze workshop focust op het afstemmen van gewoonten op langetermijnprioriteiten en -doelen.

Workshop 5: Creëer je eigen gezonde routine

Hoe creëert u een gezonde routine in hybride werken? Herhaling is de beste leerschool. Zo kunnen goede gewoonten op het gebied van lichaamsbeweging, voeding en ontspanning een gezonde routine worden. Zowel thuis als op het werk.

 

Om verder te gaan

Wilt u meer weten over hybride werken en de redenen waarom het deel zou moeten uitmaken van uw HR-beleid? Dit artikel is dan voor u.

 

Komt uw onderneming in aanmerking voor de werkbaarheidscheques?

Met werkbaarheidscheques kunt u steun ontvangen om knelpunten rond werkbaar werk in kaart te brengen. Via de cheques financiert Vlaanderen tot 60% van uw projecten rond werkbaar werk (ook rond hybride werken), met een maximum van €10.000. Een belangrijke voorwaarde is dat de prestaties worden uitgevoerd door geregistreerde, erkende dienstverleners zoals AG Health Partner! U vindt ons als onafhankelijke dienstverlener terug door hier te zoeken op ‘AG Servicing’.

Om te weten of uw bedrijf in aanmerking komt, bezoek deze webpagina.

De deadline voor het aanvragen van deze cheques is 31 december 2021. Maar nu we steeds sneller evolueren naar een post-coronatijdperk, hebt u er per definitie baat bij om zo snel mogelijk uw hybride beleid in gang te steken!

KMO-portefeuille werkbaarheidscheques